Facebook pune bețe în roate celor de la Prisma

de: Alexandru Puiu
03 12. 2016

În urmă cu mai puțin de o lună, anunțam un upgrade important adus aplicației Prisma ce vă permitea să inițiați o sesiune de Facebook Live cu filtre. Din cauza Facebook, ea nu mai funcționează.

Facebook Live este cea una dintre cele mai importante funcții lansate de Facebook în ultimul an, dar se pare că gigantul în rețele sociale nu vrea să permită aplicațiilor terțe să posteze altfel de sesiuni de streaming live. În teorie, dacă vreți să dați startul unei sesiuni de broadcasting, intrați în aplicația Facebook de mobil și, în loc să redactați un status nou, optați pentru un Live.

Alternativa a venit la începutul lunii noiembrie de la Prisma, populara aplicație de filtre artistice. Aceasta a inclus suportul pentru sesiuni de Facebook Live în prima săptămână din noiembrie, aplicând în timp real pe video aceleași filtre pe care le puteați folosi pe foto. Din cauza puterii de procesare necesare, funcția nu putea fi folosită decât pe iPhone 6S și iPhone 7, dar chiar și așa, a fost un succes răsunător.

Din păcate, din motive imposibil de înțeles, Facebook a decis să oprească posibilitatea de postare de conținut Facebook Live din Prisma. Fără să ofere foarte multe explicații pe marginea deciziei, Facebook nu a făcut decât să ofere un comunicat de presă standard creatorilor îndrăgitei aplicații de filtre. ,,Aplicația vostră face streaming de conținut video prin intermediul camerei de la mobil, funcție ce poate fi deja realizată prin aplicația Facebook. API-ul de Live Video este menit să permită oamenilor să posteze conținut live din alte surse, precum camere profesionale, configurații multi-camera, jocuri sau screencast-uri.”

După cum puteți vedea, aceasta nu este neapărat o explicație, ci mai degrabă o descriere a funcționalității Facebook Live. În orice caz, când oficialii Prisma au încercat să colaboreze cu Facebook pentru a găsi o soluție de compromis, a devenit evident că aceasta nu există. Facebook nu apreciază concurența, chiar și dacă se reflectă în postarea de conținut pe propria platformă.